Effektiv markedsføring – ikke effektiv forskning – er det afgørende for lægemiddelfirmaerne

En artikel i Los Angeles Times beskriver, hvordan de store lægemiddelselskaber i de senere år har ændret deres markedsføring. Et par citater:

“The story of the industry’s first blockbuster pill – the heartburn drug Zantac – helps illustrate why marketing has long ruled over science inside the big drug companies.”

“They introduce products that they hope will appeal to the masses, and then they promote them like mad. The strategy has created not only Fosamax and Lipitor but Prozac for depression, Nexium for heartburn and Viagra for sex.”

Læs hele artiklen i Los Angeles Times her.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: