Novartis trækker GfK Healthcare-invitation til klinikere om at udarbejde reklamebudskaber tilbage

Novartis har nu sendt en skrivelse til alle læger i deres kartotek som opfølgning på Konsulentfirmaet GfK Health Cares invitation til udvalgte neurologer, børne- og ungdomspsykiatere samt børnelæger til fokusgruppeinterview november 2011. Formålet var at udarbejde salgsargumenter for ADHD-medicin. Nu mener Novartis at dette reklamefremstød ikke var internt godkendt og efterfølgende fundet i strid med ENLIs regelgrundlag. Vi har da bl.a. lært os at det nytter at slå på trummen – og håber at firmaerne også har lært sig noget ift forklædte markedsføringsinitiativer (som “vinflasker for ordinationstjek”).

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: