Selling Sickness 2013: Præsentationerne III

Bunch of testsScreening kan gøre gavn – men gør det ikke altid. Peter Gøtzsche præsenterede Cochrane-forskning om brystcancer-screening bla fra Karsten Jørgensens afhandling. Warren Bell fra Pharmawatch fortalte om rutinescreening af raske – se specielt anbefalingerne på sidste slide.

Barbara Mintzes fra kanadiske Therapeutics Initiative beskrev marketingstrategier vedr TD (testosteron-deficit) med ADAM-spørgeskemaet og en liste over markedsførte myter. Fra et hollandsk perspektiv fortalte Teresa Leonardo Alves om forskning vedr “disease awareness campaigns” som marketingstrategi. Sharon Treat fra National Legislative Association on Prescription Drug Prices talte om forsøg at påvirke amerikansk lovgivning vedr medicinal- og medicoindustriens marketingkneb.

I forbindelse med symposiet Choosing Wisely blev NPA-projektet “5 things you can do in your practice” (slides 17-20) og “Less is more”-serien fra The Good Stewardship Working Group  i Archives of Internal Medicine nævnt. Se også Lancet-editorial.

Aftenarrangementet indeholdt lidt spøjse You-Tube-videoer (spoofs og andet).

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: