EUPATI er usympatisk

En artikel fra tyske BUKO-Kampagnes Pharma-Brief 5/2012 er nu i en forkortet engelsk udgave tilgængelig i ISDB-newsletter april 2013 – den handler om EUPATI (The European Patients’ Academy on Therapeutic Innovation), en sammenslutning af patientorganisationer på europæisk plan som vil sprede information om innovative lægemidler til patienter i flere store lande. At EUPATI er massivt industrisponsoreret fremgår ikke straks – men som Pharma-Brief-folkene påviser er der påvirkning/overlap på flere forskellige niveauer. Deres oplæring af “expert advocates” ligner opdyrkning af en ny person i lægemiddelindustriens maskeradespil: “Læg-medicinal-repræsentanten” i forskellige udvalg og komitéer. Se også deres smarte logo-design, man kunne tro det var et officielt EU-agentur…

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: