Direct-to-Consumer Advertising – lad denne kalk gå os forbi

Eksponering af børn for reklamer vedr erektil dysfunktion (2)I et nyt studie i Journal of Health, Politics, Policy and Law vises hvordan fem førende medicinalfirmaer overtrådte industrigenererede standarder for etisk marketing i USA. Forfatterne påviser gennemgående manglende respekt for industriens retningslinjer vedr DTCA ifm markedsføring af præparater mod erektil dysfunktion – selv om firmaernes ledelse offentligt har hævdet at PhRMAs Guiding Principles overholdes. Der anbefales politiske initiativer til at imødegå snyd, for at beskytte børn mod “voksenindhold” og for at fremme ægte sundhedsinformation. Desuden advares europæerne mod at åbne ladeporten for medicinalindustriens markedsføring rettet mod borgerne/slutkonsumenterne (se også Geyers statusartikel).

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: