Overfladen bedrager

Medicinalfirmaet ONY er mislykkedes med sin stævning af konkurrenten Cornerstone/Chiesi fordi appelretten mente at den amerikanske forfatnings første tillæg beskytter videnskabelige artiklers konklusioner også hvis disse bliver brugt i markedsføringsøjemed. Hvorfor det er spændende og vigtigt ? Fordi sagen giver et indblik i hvordan Chiesi designede studieprotokol, -analyse, -kommunikation og -publicering for at stille sit surfactantpræparat i et godt lys – og konkurrenternes i et dårligt. Forskernes interessekonflikter var annoncerede – mon tilhørerne på kongresserne og Journal of Perinatologys læsere fik det med ?

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: