Ny trend. Kun i USA ?

Den direkte transfer af goder og forpligtelser mellem læger og industrien er stækket i USAs Sunshine Act. Men det lader mediko- og medicinalindustrien sig jo ikke sådan kue af. I en artikel i JAMA påviser Rothman et al hvordan kommunikationsfirmaer som mellemmænd udnytter et ureguleret område til at fortsætte påvirkningen af lægers beslutningsprocesser gennem efteruddannelsesarrangementer (både på eksotiske steder og online) og anden assistance – til gavn for deres opdragsgivere.  Schwartz&Woloshins editorial taler om at stoppe smuthullerne: “Continuing medical education that is tainted by promotion is marketing masked as education.”

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: