AIDA-marketingstrategi

Guiseppe Verdi har ikke skrevet baggrundsmusikken – forkortelsen dækker over Attention-Interest-Desire-Action. Og en lille publikation på tysk illustrerer på fineste vis hvordan lægelige efteruddannelsessarrangementer indgår i medicinalindustriens marketingstrategier: Schwetzel J (2010) Fortbildungsveranstaltungen für Ärzte, Marketinginstrument der Pharmaunternehmen, Hamburg: Diplomica Verlag. Vores tyske søsterorganisation MEZIS henviser i deres nyhedsbrev 1/2014, s.2 bl.a. til Ioannidis 2012 og kommenterer på Key Opinion Leaders rolle (på tysk: Mietmäuler) at deres egen receptvolumen netop er lille da de sidder i akademiske institutioner (signal om uafhængighed og troværdighed) uden særlig patientkontakt.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: