Vidunderlivets skyggeside

Kræftens bekæmpelse lancerede i 2008 kampagnen “Vidunderliv” for HPV-vaccination af unge piger for at undgå livmoderhalskræft. Producenten af HPV-vaccinen Gardasil, SanofiPasteur MSD, spyttede 675.000 kroner i patientforeningens kasse op til kampagnen. Man kan tænke sit.

Kræftens Bekæmpelses landsformand, Leif Vestergaard, kan ikke se noget problem: »Der er overhovedet ingen sammenhæng mellem de penge og vores kampagne. Ingen medicinalvirksomhed har indflydelse på, hvad vi laver.« MetroXpress skriver at han dog lover mere åbenhed fremadrettet om, hvem der støtter Kræftens Bekæmpelse: »Vi kommer til at være mere tydelige på vores hjemmeside på, hvad vi får af penge fra eksempelvis medicinalindustrien.« Et eller andet har han således tænkt.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: